Kyrkovalet 2013

Hej, nu är det dax!
Kyrkovalet 20130915.
Det är ingen skyldighet utan en rättighet.
Ofta kallas detta val det glömda valet och så behöver det väl inte vara,
så gå till vallokal och lägg Din röst på en levande kyrka.
I min småstad har vi en aktiv kyrka och det gillar jag.
 
 
Det jag gillar med kyrkan är:
Det personliga engagemanget
Diakoni
Kyrkans barnomsorg
Ungdomsverksamhet
Samtalsgrupper
Medition & retreat
Gudstjänster och förättningar
 
Att gå och rösta på de som Du bäst tror kan föra Din talan i Din församling, i stiften och på nationell nivå är en möjlighet att få uttrycka Din åsikt.
68 procent av Sveriges befolkning är medlemmar i Svenska kyrkan.
Är Du inte redan medlem är Du varmt välkommen att bli det!
 
LYCKA TILL!
KRAM C

Kommentarer

Maria EB sa…
Med tanke på hur många fundamentalister o galningar som agerar i religionens namn är det viktigt att vanlig sund kristen omtanke och gemenskap lyfts fram. Utan konstigheter, diskriminering och övergrepp!
Därför röstade jag. Det var trevligt dessutom! Kram
Chris sa…
Helt rätt Maria, så tycker jag oxå. Nu är det röstat och klart. Kram C

Populära inlägg