Tips


Jag har böjt en kemtvättsgalge i stål, den kan kläs med löv, murgrön eller blommor, jag brukar sätta i olika band, till jul blir det rött!

Av en kratta blir det en läcker ljusstake
På hotellet i Celle hade dom fyllt korgar med stenar och på så sätt gjort en mur. Korgarna är inte så stora så det går bra att forma muren eller avdelaren som man vill. Jag tycker det skulle vara snyggt att lägga taklök uppepå korgarna.

Dom hade mjukat upp muren med att plantera in växter. Man hade oxå satt en rad med stenkorgar som en bänk där man kunde lägga dynor och använda som sittplats för många.

Denna bild tog jag i Fiskebäckskil, här har byggts en cykelbana, man har använt sig av all sprängsten som fyllts i korgarna. Jag tycker idén är jättebra. Korgar finns att köpa på bl.a http://www.flisbyab.se/ Flisby har Sveriges största stensortiment.

Klipp remsor av gamla tyger eller kläder, ta en grov virknål och virka en härlig skål, brödkorg eller grytlapp. Jätteläckert blir det om man tar och klipper remsor av jeanstyg. LYCKA TILL/KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg