Hösten är här!

Jag har gjort höst på altan, ovanligt tidigt i år. Idag har stormen nått fram till oss, så tajmingen känns rätt!

Höstfärgerna börjar komma och chokladblomman har snart gjort sitt

Jag köpte på loppis en ganska ful smideslampa (för levande ljus) i den har jag hängt en ljusslinga, det blir jättefint på kvällen och natten.

Olivträdet hemsläpat från Ängelholm (för flera år sedan) är jättefint! Fiskebäckskilsskylten är vrakgods som jag målat namnet på (den var redan blå) :)



Bild från cococozy

Svägerskans goda höstfika

Kommentarer

Carro sa…
Åh, så fint. Jag njuter så att hösten är här. Längtar efter krispiga dagar i solen.

Vi gjorde ju en direkt copy förra året på din ljusslinga, och den går varm och kvällarna och mornarna nu:)
Chris sa…
I dag storm men hoppas på fint höstväder. PW i storm idag men jag var nöjd efteråt!/KRAM
Anonym sa…
Hej
Menar du att chokladblomman inte kan övervintra? Vad gör du med olivträdet???? Kram L
Chris sa…
Jag vet inte om chokladblomman övervintrar , det får vi ta reda på! Olivtädet sätter vi vid fönstret i garaget, lägger ett par träbitar under krukan. Vi har ingen värme på om temperaturen understiger -20 grader. Blir det kallare sätter vi på elementet. Vi har satt en spotlight vid olivträdet är det kallt länge sätter vi på ljuset riktat mot olivträdet. Du ser vi sköter om vårt ÄLSKADE olivträd. Men....olivträd är lätta att ha så det är inga hjältedåd vi gör:)/KRAM
Chris sa…
Jag läste på och den kan övervintra men det verkar inte vara världens lättaste! Den kan även fröså sig. Den klarar lite frost. En del klippte ned sina chokladblommor. Dom skulle förvaras mörkt och inte FÖR kallt:) Vi får berätta i vår hur det gick/KRAM

Populära inlägg