Vitaminer

Hallå på Er, en sådan här vacker höstdag!
I dag har jag köpt min höstburk med vitaminer, Mitt Val 55 +. Varje höst och vinter blir det ett par burkar, jag tror på det, även fast jag äter allsidigt. Jag vill ha D3- vitamin, B-vitaminerna, Folsyran och C-vitamin, dom andra vitaminerna bara följer med. Tänk på att i den här åldern behövs inget järn. För D-vitaminen kan man säga att det är en revolution, det formligen rasar in nya studier om hur viktigt detta solens eget vitamin är för vår hälsa, ja för hela vår överlevnad. D-vitamin, som egentligen är ett hormonliknade östrogen och testosteron, bildas från kolestrol i huden när solen lyser på oss. Ni vet ju hur solfattigt vi har det i Norden! Det är svårt att få i sig tillräckligt D-vitamin från maten. D-vitaminbrist kopplas idag till allt från ms, hjärtinfarkter och cancer till urinvägsinfektioner, Parkinson, Alzheimers, värk, depressioner, autism, diabetes, fibromyalgi, inflammationer och inte minst då benskörhet. Runt om i världen höjs nu rekommendationer för hur mycket D-vitamin vi ska inta. Vad tror Du? /Kram

Nu står Mitt Val 55 + på min bricka

I denna lärorika tidning kan Du läsa om ny forskning för och om kvinnor, läs här under hur Du blir medlem.

Viktig vitamin, den bidrar till att bygga upp skelettet, muskelaturen och tandhälsa. Artikel här är från 1,6 miljonerklubbens senaste tidning.
Läs här om mitt tidigare inlägg om 1,6 miljonerklubben, mycket intressant info för Dig som vill veta mer.

Kommentarer

Populära inlägg