Pilgrimsvandring

Jag ägnade min söndag åt pilgrimsvandring, vi gick 1 mil. Vi startade med mässa i kyrkan, sedan åkte vi ut på landet, i det sagolikt vackra höstvädret. Vi går ofta i två grupper, den gruppen som vill gå under tystnad går först, en bit efter kommer dom som vill prata under vandringen. Jag går i den tysta gruppen, det är en upplevelse att gå i tystnad tillsammans med andra. Man hinner känna dofter, höra porlande bäckar, rasslande löv (särskilt asparna.....dom låter så vackert), det knäpper lite i skogen eller hör man en hund som skäller långt bort. NJUTNING helt enkelt och tänk naturen finns där alldeles GRATIS! 



Strålande höstväder

Undrar vad dom ska göra sa hästarna?

Pårlande bäck

T.o.m kossorna var nyfikna!

Kapellet där vi åt vår matsäck och där vi hade en andaktsstund

Vet inte vad detta var?

Detta är Småland
Detta är oxå Småland

Är man i Småland så äter man ostkaka, hallonsylt och vispgrädde som avslutning!
I vår församling har vi en församlingspedagog som är lite utöver det vanliga, hon ordnar fantastiska saker bl.a meditation, mindfulness, föreläsningar, pilgrimsvandringar, resor, studiebesök och hennes engagemang är otroligt.........TACK Irma!

Kommentarer

Sassa sa…
Du tar verkligen vara på livet. Behöver lära mig det ! Kram
Chris sa…
En pilgrimsvandring rekommenderar jag. Nästa gång det blir en kvinnoresa ska jag skicka broschyr till Dej.KRAM
Chris sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Populära inlägg