Tips IGEN!

Jag köper tallrikar på loppis. JULTALLRIKAR, dom kostar från 10:- till 50:-/st. Jag dukar med dom som silltallrik eller till desserterna under julen. Många av tallrikarna är så vackra, en del köper jag för att mina barn är födda det årtalet tallriken gjordes. Jag ger bort en del.
KOLLA HÄR ett litet axplock av tallrikar, dom här är ganska traditionella men det finns riktigt roliga tallrikar oxå! Tänk vad dessa tallrikar kostade en gång i tiden?? Nu är dom bara en kul grej!

Limited Edition, Stig Lindberg, Gustavsberg. En av döttrarnas födelseår!

Begränsad upplaga, plåten förstördes och ingen nytillverkning skedde efter detta år. Design: Sven Jonson, Gustavsberg. En av sönernas födelseår.

Limited Edition, Stig Lindberg, Gustavsberg.


Villeroy  Boch, Germany, echt kobolt. Gjordes i 800 ex.

Denna gjordes i 3000 ex.

Idag har dom används........äldste sonen med familj har varit här, vi hade mysförmiddag! I morgon tar jag fram tallrikarna igen........till sillen och "den lille en" (jag samlar ju på snapsglas oxå som Ni vet). Nu står revbensspjällen i ugnen.
Kör försiktigt alla som ska ut på vägarna, gäller oxå Carro och Andreas/KRAM C

Kommentarer

Anonym sa…
Bra tips, jag har också flera sådana tallriker efter min moster, de bara står i ett skåp. Bra silltallrikar, fram med dem God Jul till er alla
Chris sa…
God Jul/Tallrikarna är använda!KRAM C
Anonym sa…
Jag har hela 80-talet, dubbelt av en del.Har i åratal använt dem som du beskriver...som sill eller efterrättstallrik. God fortsättning på helgen!
Anonym sa…
Jag har hela 80-talet, dubbelt av en del.Har i åratal använt dem som du beskriver...som sill eller efterrättstallrik. God fortsättning på helgen!
Chris sa…
I morgon till frukost åker dom fram igen!KRAM C

Populära inlägg