Knäckebröd

Hoppas Ni inte fått nog av knäckebröd..........här kommer mera. Nu bakas det till vår årliga Adventsfest som snart ska gå av stapeln. Jag kör utan recept men vill Du ha ett finns det ett bra på www.saltakvarn.se
I dag blev det dinkelmjöl fullkorn ekologiskt från Saltå Kvarn, grahamsmjöl och vetemjöl, sesamfrön, salt, sirap, jäst och lite rapsolja. Thats it! Jag jäste degen 2 timmar....det blev en bra deg (det är inte alltid så) med bra deg menar jag om den går bra att kavla. Det tar lite tid att göra knäckebröd, kavla o kavla o kavla!


Färdigt knäckebröd en del lövtunna andra knubbigare! Hembakat med andra ord.


Kolla in min gamla brö´naggel, köp en om Ni hittar i antikaffärer eller Loppisar, handgjord, visst är den fin? Nu är jag värd en god kopp kaffe.........tjingelingelej/ C

Kommentarer

Carro sa…
Mums, jag gjorde min andra omgång igår:) Det blev vetemjöl, råg, graham, linfrö också pumpakärnor och havssalt på toppen :)
Chris sa…
Vad du är duktig. Kolla påsarna här ovan, det vore väl ngt för ditt godis?/KRAM

Populära inlägg