Min goda potatis!!

Hej!
Kära potatis, jag älskar dej!
Nu kommer färsk potatis och den står inte högst bland mina potatisfavoriter.
Jag tycker den är lite för "lös" i konsistensen.
Tacka vet jag mjölig potatis, typ King Edward.
Det finns många andra goda sorter oxå!!
Ska Du äta en köttbit då MÅSTE Du göra min favoritpotatis.
 
Så här gör Du:
Detta är till två personer.
Skiva 4-5 potatisar tunt, Du kan ha skalet kvar om Du gillar det, jag gillar det!
Ta en stor klick smör i panna.
Lägg i den råa skivade potatisen.
Ganska hög värme, det märker Du vilket som blir bra.
Skiva sju (minst) vitlöksklyftor.
Lägg i lite allt-efter-som.
Vitlöken blir lite knäckig, supergod!
Var inte rädd för vitlöken den får bara en mild smak.
Flingsalt
Vänd med en stekspade och passa potatisen den ska få färg men inte bli bränd.
 
Till en bit oxfilé med rödvinssås är denna potatis pricken över i!!


Lycka till.
 
Ha en fin fredag.
KRAM C


 

Kommentarer

Anonym sa…
Tack för ännu ett gott tips! / Brittmarie R
Chris sa…
Jättegott! Kram på dej❤️❤️❤️

Populära inlägg