Tavelvägg med minnen

HEJ!
Ni som läst min blogg tidigare vet att jag gjort en "menyvägg" i köket.
Nu har det blivit en tavelvägg istället, eller början till en iallafall.
Lite svart-vit-brun tavelvägg.
Jag måste bara hitta fler gamla bilder eller framkalla, jag har inte så många svart-vit-bruna bilder.
 
Början på min tavelvägg
 
Någon stans ska man ju börja!
 
Det här är sex kusiner som lussar för gästerna på Badhotellet i Tranås, dirigerade av farmor Karin som var värdinna på detta ställe!
Från vänster Charolina (hon körde stenhård disciplin med sina kussa!), Karl-Johan (idag mera känd som charliebus på Instagram!), Per, Christofer (bror till Carro), Nicklas och så Jonathan.
Dom här kusinerna hade skitkul tillsammans!!
ALLA jobbar idag med bilar utan Jonathan och det sa han redan som liten, han tyckte alla brydde sig alldeles för mycket om hästkrafter.
Kära gó kusiner så mysiga Ni var!!
Denna bild har ännu ingen ram.

Min älsklingsbild en mycket, mycket älskad farfar och vid hans sida hans älskade Ellen, min farmor, den människa jag känner mest samhörighet med trots att jag aldrig har träffat henne. Men jag känner henne, farfar talade alltid om henne ända till den dag han dog, han blev en gammal man.
Pojken farfar håller i handen är min far.
Ett halvår efter det att denna bild togs var min farmor död. Hon dog när hon födde deras andra son, han dog oxå. Min farmor var sjuksköterska, hon hade sex bröder och det var självklart att hon skulle ha utbildning precis som hennes bröder fick, detta var på slutet av 1800-talet.
Hon dog pga att man inte fick ut efterbörden, vilken tragedi det var på den tiden.
 
Lite brudpar
 
Bloggerskans make

Två Christinor eller Kristinor, en blev drottning och en blev bloggerska.
 
Underbart med gamla bilder.
Underbara minnen och historier.
Skulle gå att berätta mycket om!
Ha en gó lördag kära bloggläsare.
KRAM C

Kommentarer

Sassa sa…
Hej Christina, jag har också funderat på att göra som du. En massa fina minnen och foton av nära och kära som skräpar i lådorna. Så bra att du påminner mig! KRAMAR
Chris sa…
Det ska du göra Sassa! Minnen är kul! Bilder i sepia är så vackra. Ha en fin helg kram till dej från mej💖💖💖💖
Anonym sa…
Såååå intressant att kolla gamla kort! Vi är en stor släkt och för några år sedan gjordes en trevlig släktbok , så trevligt att kolla i då o då.
Ha det gott med fina,och roliga minnen!!! / kram, Brittmarie R
Chris sa…
Kram på dej B-M, jag håller med dej.
Jag ska hämta lite gamla kort hos mamma. Jag gillar dom svart-vita mer och mer.
Maria EB sa…
Verkligen trevlig idé! Har länge tänkt på att göra en resevägg också. Många bilder finns det :-) Ha en skön söndag! Kram

Populära inlägg