Stickorna och två mjuka kakor!

Hej!
Vilket fantastiskt väder denna onsdag.
Jag hade "mina stickor" här i måndags, alltid lika kul, men då var det regnigt och grått och lite åska i luften.
Och, vi bara myste!
Jag bakade en kaka.........och så en till!
Så det blev en tigerkaka och det har jag inte gjort på år och dagar!!
Men....jag bytte ut kakaon mot en hel kaka (100 gr) med 70 % choklad.
Det blev mumma det!
 

 Nyplockade liljekonvaljer dagen till ära
 
 Två sorters nybakade kakor, en tigerkaka med choklad i och en citronkaka med skalet och saften av en stor citron i.
Koppar från keramikern Kerstin Tillberg i Mölle, hon gör så fina grejer.
Fågel i keramik från Rörstrands gjord av Gunnar Nylund, han har oxå gjort kvinnohuvudet i vitt som Du ser i bakkanten.
Porslin från Kina, antikt.
Assietter från Ryssland i kobolt och guld kejserliga porslinsfabriken i Leningrad.

 En hel chokladkaka i tigerkakan, mums!
 
Vattenbad
 
Tigerkaka som jag inte har gjort på åratal........hur kom jag på detta??
 
Jag säger som jag alltid säger
Tack kära "stickor" för att Ni finns.
Next time.........rosé!!!
 
KRAM C

Kommentarer

Maria EB sa…
Japp, rosé får det bli - jag har fått blodad tand! Kram
Chris sa…
Bra att du föregår med gott exempel/kram

Populära inlägg