Att vara en Sticka!!

Hej på Er alla!
Att vara en "Sticka" är aldrig svårt.
Som Ni vet, Ni som läser min blogg så stickar jag varje måndag och har så gjort i åratal och det är alltid med lätta steg det bär iväg till detta lilla möte!
Igår blev vi extra bortskämda då firade vi vädret, solen och värmen.
Psst! Det kommer ett recept på en god mjuk kaka "Birgittas svärmors kaka" snart.
JÄTTEGOD!
 
 Det är inte så dumt att vara en "Sticka"!
 
 Iskall Prosecco, passade efter cykelturen.
 
 Ett vackert blomsterstilleben.
 
 Njutbart.
Passa på....... nyinköpta (2 st) jättesnygga parasoller från Ikea.
 
 Stämning.
 
 Det här hemmet är så genomtänkt och vackert.
 
 Ser inte spetskanten rogivande ut?
Man känner en mysig stämning direkt, lite gammaldags skönt eller??
Och vackert med melonen i rosa till.
 
 Nybakat kaka, otroligt god, recept kommer.
Den heter "Birgittas svärmors kaka", jag döpte den just till detta!
Den innehåller bl.a kardemumma och citron.
 
 Nybakat.
 
Birgitta stickar "kuliga" dockor, denna är halvfärdig ser väldigt pilligt ut.
 
Kan detta bli en tröja till ett barnbarn?
Jag tror jag kan få ihop något gulligt.
 
Dötrött när jag kom hemcyklande, körde förbi kebabstället på hemvägen och så blev det!
I strålande sol på altanen, en god kebab och ett glas vitt.
Vilken härlig dag.
 
KRAM C


Kommentarer

Carro sa…
Så himla fint där.

Ser gott ut med dryck och kaka! 👍
Chris sa…
Ja det är det verkligen kram
Maria EB sa…
Att vara en sticka är verkligen toppen! Vi tycker o tänker om stort o smått, stöttar i svårigheter o problem, äter o dricker gott, stickar o river upp. ...allt med skratt o värme. Tur att stickorna finns i mitt liv ♥ Kram
Chris sa…
Säger det samma tack Maria för att du finns!
Vi kanske ska ändra på en sak .......inte repa upp så mycket men det kanske vore synd det ligger lite spänning i det oxå!! Man vet ALDRIG slutresultatet!!!
Kram

Populära inlägg