102-årig bloggerska!!

Hej!
Har Ni sett eller hört om Dagny Carlsson? 102- årig bloggerska, hon lärde sig dator på ålderns höst, hon var över 90 år när hon fick ta över systerns avlagda dator.
Jag såg henne på Fråga doktorn programmet på SVT 1. Vilken inspirationskälla. Underbart att vara så klok och så vetgirig. Nyfikenhet är en viktig egenskap att ha.
Kolla in!
Så här börjar hennes blogg:
 
Jag är en tuff tant, som gillar det mesta. Det kan vara en opera men det duger också med vanliga samtal om både roliga och svåra saker. Det roliga gillar jag mest.
Man säger att jag har humor och är lite rakt på sak. Humor gör kanske att saker och ting inte behöver tas alltför allvarligt och det kan man ha nytta av ibland när det trasslar till sig.
Att vara rakt på sak är nog diskutabelt. Det är lätt att "trampa någon på tårna" och det vill jag inte göra. Men jag tycker avgjort att man skall vara sann och ärlig. En och annan nödlögn behövs ibland om den fyller ett gott ändamål. Men vi skall vara rädda om varandra.
 
Dagny skriver så mycket klokt, så roligt och så mycket tänkvärt.
Kram på dej Dagny Du är en inspirationskälla.
Ni måste titta in på hennes blogg.
KRAM C

Kommentarer

Charolina sa…
Andreas berättade häromdagen att han läst hennes blogg efter ditt tips och att hon var så cool. 😎Så jag var tvungen att gå in och kolla.
Vilken kvinna Nu kommer jag börja följa hennes blogg. Hon var ju bara för häftig!

Populära inlägg