M.A.T

 
Hej!
Nu har jag varit och handlat några gånger på M.A.T (City Gross) i Helsingborg. 
Ett nytt matkoncept, läs lite här under så får Du mer info.
 

Sedan 2003 har ingen ny dagligvarukedja etablerats i Sverige. Men, nu är det dags för Bergendahls Food att inviga den första butiken i nya storlivskedjan M.A.T. Helsingborg blir först ut med det nya konceptet “kompaktformat med saluhallskänsla.” Tanken är att bygga butiken efter vad konsumenter önskar, istället för dagens ordning som är mest praktisk för butiken. Butikerna får alltså ett kompakt format med tydliga zoner i ett annorlunda kundvarv, där färska basvarorna som utgör grunden för måltiderna placeras först. Den nya kedjan påminner om forna tiders saluhallskänsla i upplevelse och bemötande, samtidigt som den tillhandahåller ett sortiment specifikt anpassat till moderna konsumenter med ont om tid. Pilotbutiken får en totalyta på drygt 4 700 kvm och ligger i den norra delen av Helsingborg. Kedjans mål är att bjuda på kunskap, inspiration och personligt bemötande till den låga prisnivån motsvarande den på City Gross stormarknader.
 
 
 
 
 
 Hängmörad oxfilé köpte jag, den njöt vi av i går kväll. Mums!

Jag har aldrig fattat den ordning affärerna har, att det Du ska ha till middag finns långt in i affären.
När jag har bestämt vad vi ska ha till mat får jag ALLTID springa tillbaka till början av affären för där finns grönsaker, lök, potatis och kanske den dill eller persilja jag ska ha till min sås!! Felplanering.
Jag tillhör en av dom som vill bli  inspirerad i affären, ofta när jag ska handla har jag inte en aning om vad jag ska köpa eller vad vi ska äta till middag just den dagen.
Annat var det nog när alla barnen bodde hemma då krävdes det mer planering.
De färska basvarorna som utgör grunden till måltid skall finnas i början av affären. TACK!
 
Jag gillar M.A.T jag gillar saluhallskänslan. Jag gillar planeringen av butiken. Jag gillar personalen som är kunnig, glad och trevlig. Sortimentet var mycket fint, en bra fiskdisken, köttdisken med svenskt kött, färdigmat, trevligt exponerat. En sådan affär skulle jag vilja ha nära till!
 
Ha en fin söndag, vädret går det inte att göra något åt!
Njut.
Kram C

Kommentarer

Populära inlägg