Min spirea!

Hej!
Jag älskar min spirea. Den har bara ett fel. Att den blommar så kort tid så här på vårkanten.
Men..........man kan inte få allt! Den är vacker och grön långt in på hösten en fördel är oxå att den är marktäckande, att rensa ogräs gillar jag inte så värst mycket. Det gäller att njuta när tiden är inne.





Så här vackert är det runt vår härliga altan just nu.
 
 Spireabuskarna är i full blom, det är tur att det är lite kallt på nätterna så blomningen inte går för fort över.
Vad njuter Du av just nu?
Naturen och skirheten som är just nu är helt fantastisk. Naturen är som en meditation!!
 
 
När spirean blommar - ja då är det så att man vill trycka på stoppknappen och stanna klockan för en liten stund. En blommande häck av brudspirea är nämligen en anslående syn. När de gracila överhängande grenarna under försommaren täcks med vit spets i form av mängder av vita blommor är det otroligt vackert!
 
Ha en skön lördag alla bloggläsare!
 
Kram C

Kommentarer

Maria EB sa…
Den är verkligen jättefin - på minner mig om min farmor o farfars trädgård på Vasagatan. Här på Öland njuter vi av orkidéer, ängar med stora gullvivor och så alla häckar med vita "snödrivor" av slånbär. Kram <3
Chris sa…
Det låter underbart Maria det är bara att njuta. Stor kram

Populära inlägg