Banofeepaj, recept.

Hej!
Hej denna kalla gråa dag.
Typiskt aprilväder inte sant?
Känner mej tacksam för regnet som kom igår.
Trots att det kom över oss när vi spelade golf.
Regnet rensade bort lite damm och pollen.
Fick idag prata med min mamma på äldreboendet
hon blev glad över chokladkartongen som min bror åkte
och lämnade i dörren.
Hon har covid-19 och febern vandrar fram och tillbaka.
Men idag var det en bra dag.

Ett litet godistips inför Valborg.
Jag tycker det är godast att göra en paj istället för i portionsformat..
Riktigt smarrigt!


Banofeepaj.
200 gr digestivekex
100gr smält smör

1 burk karamelliserad mjölk, dulche de leche
3 dl vispgrädde
2-3 bananer 1 tsk flingsalt
50 gr mörk choklad

Smält smör och smula sönder digestion. Blanda och tryck ut i en form.
Ställ i kylen eller frysen en stund.
 Bred på dulce de lechen, salta.
toppa med skivad banan och vispad grädde.
Riv eller hacka riktigt mörk choklad över.

Dessa gjorde jag på min julfest.
Banofee i portionsförpackningar!

Tips!
Gör pajen.
Lycka till.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg