Mor fyller 94 år. Jag gillar inte statsministerns uttalande!

Hej!
Idag fyller min mor 94 år.
Och inte får vi träffa henne,
på mors äldreboende är det besöksförbud sedan 14 dagar tillbaka.
Därför är det ofattbart att Stockholm stad förbjöd besök hos dom äldre
på dessa boende igår!!
Alldeles försent tyckte jag.
Det är ju i Stockholm flest coronafall finns.

Denna bild på min vackra mor är tagen i början på 60-talet.

Mors skulle precis som vanligt ha tårtkalas tyckte jag.
Apelsintårtan från Wienerbageriet i Tranås är uppskattad.
Min man och jag leverade tårtor och choklad till Kärna
där mor bor.
Vi fick lämna i dörren, en konstig upplevelse.
På eftermiddagen kom en tackbild från Kärna med en lycklig mor
som visade att tårtan fick godkänt!
Tack snälla personal för bild.



 Hoppas nu mor att du fick så bra födelsedag som möjligt.
Vi kan inte och vill inte försöka förklara coronaviruset för dej.
Det är influensatider säger vi!

Jag fattar inte hur vi kan ha en statsminister som går ut i TV idag
och säger "att 1000-tals människor i Sverige kommer att dö i
coronaviruset".
Hur vet han det?
Är han expert helt plötsligt?
Gissar han?
Vill han sätta oss i skräck?
Inga experter ens kan uttala sig om detta. 
Dom fick frågan idag men kunde inte svara på det.
Men..... Löfvén kan svara på detta.
Detta är inte politik håll dej borta från sådana uttalanden.
Idioti.

Har idag ätit den första vita sparrisen, gudomligt.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg