Bra saker att ha!

Hej!
Lite bra saker att ha och använda.
Det är en kall Valborg.
Det är en annorlunda Valborg.
Låt oss fira den, det får bli som det blir.

Bra saker i coronatider Ionosil kolloidal silver, C-vitamin, D-vitamin.
Silverplåster är alltid bra att ha hemma finns på Lidl.

Hel kardemumma i kvarnen är perfekt bara vrida till när Du ska krydda.
Doftar ljuvligt.


ALDRIG utan fryst persilja och dill i frysen.
Så smart detta är.

Panko istället för ströbröd, så gott,
ger en fin krispig yta.

ALDRIG utan Klorinmoussen.

Jag vill verkligen slå ett slag för en stor diskhov.
Vad Ni gör köp inte en delad diskhov.
Här går allt i en ugnsplåt, stora kastruller, stora stekfat.
Jag förstår mej inte på delade diskhovar.


En jättegod musli, innehåller bra grejer, inte för söt.
Kostar bara 25 kronor kommer från ICA.
Verum är gott men jag har börjat med Kefir som är nyttigare.


Kefir är en fermenterad mjölkprodukt med tillsatt bakterie- och jästkultur, 
med ursprung från Kaukasusbergen. Ordet ”kefir” härstammar från turkiskan 
och betyder ”att må bra”.
Probiotika i kefir boostar din tarmhälsa
Syrade mjölkprodukter som kefir innehåller probiotika, som är en rad 
mikroorganismer med hälsofrämjande effekter. 
Kefir är särskilt rik på en rad olika mjölksyrabakterier. 
Probiotika gagnar sammansättningen av dina tarmbakterier, 
vilket kan förebygga en rad tarmproblem samtidigt som probiotika 
stimulerar immunförsvaret. 

Lök är en favvo.
Gul, vit, röd.

ALDRIG  utan citroner.
Detta är en tavla av en väninna och konstnärinna,
Eva Boström.

Viktigt med ett kök.
Jag trivs i mitt.
Ha en fin Valborg nu ska jag woka något gott till middag.
Hoppas det finns något gott att dricka till i vinförrådet!

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg