Blått är flott! Recept på Napoleonbakelse, MUMS!

Hej!
Blått är alltid blått.
Blått är lockande på något sätt.
Blått är lätt att få ihop.
Blått passar till mycket.
En tilltalande färg.
Jag tycker kombinationen mahogny och blått är otroligt vackert.
Även i kläder gillar jag brunt och blått,
det är lite ovanligt men väldigt snyggt.
När jag hade Carro´s Mode fick vi ett program från en tysk klädfirma som hette
Mondi i just den kombinationen, jag glömmer aldrig dessa vackra plagg.
Sålde som smör, ingen hade sett kombinationen tidigare.

Stiligt


Hemma lite blåvitt och Gunnar Nylundkeramik


Hemgjord Napoleonbakelse, MUMS!
Serverad på Willowporslin från IKEA.
Inköpt för många, många år sedan.

Bloggerskan C:s Falska Napoleonbakelse!
Smördeg, dela varje platta i lagom bitar.
Pensla med vatten 
Grädda på bakplåtspapper
Dela bakelsen på mitten
Fyll med vispad grädde
I botten lägger jag lite hallonsylt eller
Kesell vanilj allt efter tycke och smak
eller ta både och
Vill Du göra riktigt fint rör ut florsocker med lite vatten
 eller lite hallonsylt
Bakelsen blir ljuvligt god!

Mina krukor

Me like

Hemma

Vackert

Hemma

Hemma

Min tekopp

Svenskt Tenn

Vår inflyttningspresent

Uppsatt hemma på väggen i hallen, mycket dekorativ

Hemstickad kudde

Hemma

Min kopp går att ha till mycket

Blå sidenblus, snyggt

Jeans, alltid


Nu är den annorlunda påsken slut.
En påsk vi alltid kommer att minnas som coronapåsken.

Gör mina Napoleonbakelse.
Så goda.
Lycka till.
Hälsning C

Kommentarer

Anonym sa…
Fin stickad kudde!! Har du beskrivning på den? Älskar att sticka. Har stickat schalar av kakaogarnet som du har gjort Super
Chris sa…
Hej! Kul att du tyckte kudden var fin. Den var jätterolig att sticka. Det är mönster på pläd oxå.
Men det verkar lite mycket! Jag lägger ut mönstren i denna vecka.
Jag minns att kudden var lite svår de första varven men det fixar du säkert.
Blir glad att du oxå gillar sjalen, jag har gjort massor en väldigt uppskattad
present. Särskilt till dom som inte stickar.
Lycka till/mvh Christina
Chris sa…
Tillägg, mönstret till pläden blir oxå en jättesnygg kudde.
Mina väninnor gjorde den.
C

Populära inlägg