Boktips, omlĂ€sning! Anna Sparre/Birgit Sparre. 😎

Hej! 

Jag lÀser gamla romaner i solstolen denna sommar.

OmlÀsning av böcker som jag lÀste pÄ 70-talet.

Jag frossar i kungar, adel, bönder, torpare och annat löst folk.

Romantiken och sorgliga historier stÄr som spön i backen.

Det Ă€r författarna Anna Sparre som skriver mycket om Östergötland

och Birgit Sparre skriver om gĂ„rdarna runt sjön, Åsunden och Ulricehamnstrakten.

Jag föredrar Anna Sparre eftersom jag kÀnner igen mÄnga av miljöerna.

Östgötska som jag Ă€r!

Birgit Sparres böcker Àr liter mer högtravande, min Äsikt.

Tidens tand har ju gjort en del!

Böckerna finns faktiskt i nyutgÄvor.

Böckerna jag har lÀst Àr mycket slitna, dom Àr lÄnade pÄ bibliotek.

Nu har jag lÀst minst ett tiotal!

Kommer ihÄg att jag Àlskade Anna Sparres böcker pÄ 70-talet.


Anna Eva Elisabet Sparre, född AdelswĂ€rd  född 1906, död 1993 var en svensk författare.
Har skrivit massor av böcker.
Sparre skrev framför allt historiska och sjÀlvbiografiska romaner.

Birgit Th. Sparre, egentligen Birgit Signe Julia Fredrique ThomĂŠus Sparre, född 1903, 
död 1984 i Ulricehamn, var en svensk författare. 
Hon Àr mest kÀnd för romansviten GÄrdarna runt sjön.

Sommarnjutning lÀsning och blommor.

Slitna böcker!

Oj dÄ hÀr smög sig en deckare in!

Det blir nog lite innan lÀsning framöver.
Sommartid Àr det lÀsning som gÀller vÀldigt lite TV.

Ha en bra lÀssommar önskar C

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg