Hemgjord glass utan maskin. Recept.

 Hej!

Ibland har man mycket grädde över och det hade jag efter en fest.

Då passade jag på att göra glass, utan glassmaskin.

Väldigt enkelt jag gjorde två sorter, en lakritsglass

supergod och en hallonglass.

Jag använde Haupt Lakritspulver, lakritsgodis

 går oxå bra.

En favorit här hemma är annars svarta vinbärsglass.




Vispa äggulor och florsocker vitt och
pösigt.
Vispa vispgrädden.
Blanda.
Smaksätt med det Ni är sugna på
Tillsätt gärna lite fint vaniljsocker.
Jag tog bort en klick smet och blandade i lakritspulver.
Detta blandade jag med hälften av smeten.
Blanda med en gaffel för att få lite ripplad lakritsglass.
Den andra hälften av smeten blandade jag med halvfrysna
hallon.
Tryckte så i några hela hallon lite här och där.



Lycka till.
MUMS!
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg