Världens åttonde underverk för mej 😜😂🍀🥬

 Hej!

Stora ord!

För mej som gillar sallad har färdiga salladspåsar revolutionerat mitt liv.

Vilken tidsbesparing jag har gjort, dessutom sparat massor av pengar.

Förr skulle man köpa många olika sorters sallader, skölja, torka och

salladen förlorade massor i spänst och fräschör. 

Nu sprättar jag bara upp en förpackning med läckra olika sorters sallad.

I love it!

Jag vet att även solen har sina fläckar.....peppar, peppar

jag har aldrig blivit sjuk av påssallad men vet att bekämpningsmedel finns

men kontroll finns och gränsvärden måste hållas.

Jag litar på detta.

Jag köper mycket ekologiskt och så mycket svensk som finns att tillgå.

På sommarsäsongen finns ett helt annat färskt utbud av grönsaker och sallader

att tillgå.

Tänk kokta rödbetor eller kokta ärtskidor med smör.

Besöken på Handelsträdgårdar i Sverige blir många under sommaren.

Dagens sallad  (före maten äter vi oftast vår sallad) heter Rustik Mix och innehåller

Frisé, Rosé, Mache och Rucola

till detta skär jag små knapriga tomater och lägger på lite vit ost i örter.

Droppar på citronolivolja och lite vit balsamicovinäger.

Klipper på persilja från landet.


Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg