Äppelkaksrecept

Äppelrecept kan man inte få för många, här kommer ett som är från House of Philia. Jag ska göra det till helgen, det finns så mycket goda svenska äpplen just nu. En hel påse har jag fått av dottern nu ska det bli äppelkaka med lite lättvispad grädde. MUMS!
Lycka till/KRAM C 
 
 
 


Du behöver 5 äpplen (och då helst lite svenska syrliga varianter)
Kanel
2 dl mjöl (jag tog dubbelt av allt för att fylla min stora form och få mycket gotteligott "täcke":)
125 gram smör
1 tsk bakpulver
1,5 dl socker


Skär äpplena och lägg i en paj/kakform och pudra över kanel. Blanda sen ingredienserna till degen och tryck ut över äpplena som ett täcke. Grädda i 200 grader i 30 minuter et voila! Bästa äppelkakan ever:)

Kommentarer

Carro sa…
Heeeej!


Snart helg - nedräkning nu! Längtar efter en härlig höst helg och dop!!

kram
Anonym sa…
Tack för ett mycket trevligt recept!!
Det blev jättegod äpplepaj!!
krrispigare än vanliga "gamla" recepten!
passade min smak perfekt!!!
Kram
Maggis(Maggan)

Populära inlägg