Kyrkor

Jag gillar verkligen kyrkor! På en söndag passar väl denna info!?
Känner för dom (kyrkorna), atmosfären, konstverket i och utanför en kyrka, jag tycker dom gör en hel bygd.
Jag har kollat kyrkor sedan jag var liten, ett söndagsnöje i vår familj, mamma, pappa, brosan, farfar och jag. Det nöjet har följt med genom livet inte på grund av någon tro utan av ren nyfikenhet.
På vår minisemester hann maken och jag med en del kyrkor, mycket pga makens släkts engagemang i dessa kyrkor.
Habo Kyrka, Forshems Kyrka, Husaby kyrka, Kestad kyrka, Medelplana kyrka, Varnhems klosterkyrka, Västerplana kyrka och Källby kyrka.
Oj,Oj,Oj så många och så mycket vackert att beskåda.

Habo kyrkas vackra orgel.

Ett vackert kyrkfönster, känner Ni stämningen?

Varnhems klosterkyrka, denna kyrka var MYCKET större än jag tänkt mej!

 
Arns historia kändes även om den är fiktiv.
Trevlig söndag/KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg