Sexsuccén

Hallå alla kvinnor och kanske en och annan man?!
Håll i hatten, erotiken har slagit till, hela världen läser om BDSM, dominas- och underkastelsesex.
Den mest snabbsäljande pocketboken någonsin är här, "Fifty shades of Grey" heter den och är skriven av kvinna vid namn E L James som är en pseudonym för Erika Leonard, en medelålders tvåbarnsmamma. Hon säger sig ha skrivit ner sina fantasier. Jag har själv inte läst boken men jag såg intervjun när hon gästade Skavlan i teverutan. En väninna har påbörjat boken men hon har inte kommit så långt att det fanns något smaskigt att berätta (det fräcka lär börja på sidan 100) enligt författaren själv!
Boken är översatt till 40 språk, författaren ha i nuläget tjänat ca 40 miljoner kronor........på sina fantasier!!! Filmrättigheterna är oxå sålda, kostade Universal Pictures 34,7 miljoner.
Det ska bli två böcker till. På svenska heter boken "50 nyanser av honom".


Erotikböcker har kommit för att stanna påstås det från förläggarehåll, vi får väl se. Oväntade effekter: försäljningen av piskor har dubblerats. Whoooppps!
Just nu läser jag en deckare av Mari Jungstedt, Den sista akten och jag ska villigt erkänna att den INTE är så fantieggande/Kram C


Kommentarer

Liselotte sa…
Hej
Marie Lungstedt har jag läst också och jag tycker inte att de är så bra längre, har nog skrivit för länge det blir tradigt. Den andra boken låter häftig.
Chris sa…
Jättetrist var Mari J:s bok.
Vi får ge oss i kast med 6-boken får vi se? Låter lite som "att tjäna pengar fort"-syndrom eller?
KRAM C

Populära inlägg