Underbar kokbok

1993 var jag med ett gäng vänner på en golf- och matresa till Toscana. Ett oförglömligt besök var på en restaurang i Siena, vid namn Osteria Le Logge, den drevs av stjärnkocken Gianni Brunelli. Maten tog en till sjunde himlen, mat från det toscanska köket, det röda vinet vi drack var Rosso di Mantalcino, di Gianni Brunelli (jag har etiketten kvar). Ett matminne ut över det vanliga.
I våras besökte jag Siena igen och sökte då upp restaurangen, den fanns inte kvar.
Av Gianni köpte jag en kokbok (tyvärr fanns den bara på kvar på tyska).
Bilderna till recepten är tecknade av Christoph M. Mann, helt underbara bilder.  Här kommer ett axplock, bara njut. KRAM C


 
Spaghetti alle uova di pesce

 
Risotto alle puntr di asparagi


Funghi porcini in gratella

 
Min fina kokbok, vilket matminne!


Paglia e fieno

 
Ossi buchi alla Senese

Kommentarer

Anonym sa…
Osteria le Logge finns kvar! Ska vi åka dit?Birgitta
Chris sa…
Då har den bara flyttat eller kanske bytt ägare. Du måste bara se min bok, helt underbar/C

Populära inlägg