Lucka 10/Nobel

Hej på Er!
Idag låter jag allt ljus falla på Nobelfestligheterna. Missar ALDRIG detta evenemang. Det är en tradition och dom ruckar man inte på!
Synd att man inte bor i Stockholm just under Nobelveckan, då skulle jag kunna äta Nobellunch och lyssna på pristagarnas föreläsningar.
Vackra Grand Hotell invaderas (300 rum) av prominenta gäster, spännande. Tänk Er, gästerna får även råd om styling, håruppsättningar och skönhetsbehandlingar (hoppas någon släkting får Nobelpriset snart)!?
Varje pristagare har en egen chaufför till sitt förfogande under sin vistelse i Stockholm.
Årets pris har ett smolk i bägaren..........ingen kvinna finns med bland pristagarna.
Se Er om gubbar!?

Men.......jag njuter vid TV med ett glas champagne, skålar alltid med Silvia, jag har slutat skåla med kungen nämligen!


 Snyggt och duktigt team, läckert klädda.
 
 
 
Jag missar inte tillfället i år heller att berätta att här har jag varit på två middagar, varav en middag serverades i Gyllene Salen. Så det så!
STOR Nobelkram/C

Kommentarer

Chris sa…
Vilken magisk galakväll.
Tänk att vår drottning snart fyller 70 år.
KRAM C
Chris sa…
Jag ÄLSKADE alla metaforer i tacktalen! KRAM C
Chris sa…
Hallå Stickorna och andra stickroade såg Ni allt stickat i Cirkus Cirkör och även allt stickat som dekorationer i Nobelsalen!? KUL!
KRAM C
Anonym sa…
Visst är det pampigt och fint men det verkar inte vara något roligt, alla är så alvarliga och ingen skrattar.
Nej tack, inte något för mig.
Chris sa…
Kan jag få gå istället för dej? Jag skulle ha jättekul? Men jag skulle gärna vilja sitta bredvid ngn trevlig!
Ha en bra dag/KRAM C

Populära inlägg