Lucka 13/Lucia

Så är det då LUCIA-dagen, en vacker dag med vit snö och kyla i luften.
Vackrare kan det inte bli.

"Min" kör sjunger under luciakröningen i kyrkan, jag kommer att gå och titta på mina körkompisar, jag har inte haft tid att vara med och öva så jag får bara sitta och njuta av vacker sång.
Idag tänker jag tillbaka på alla lussefirande som passerar revy, dagislusse, skollusse, jobblusse, kompislusse, lärarlusse och TV-lusse. Tänk så många härliga minnen!
Nu ska jag njuta av Luciasändningen på Tv 2 kl 7.00 och kl. 18.00 firandet är från Uppsala Domkyrka.


Jag tror denna bild är från 1988 eller däromkring!? Dottern och sonen lussar tillsammans med sina kusiner på Badhotellet i Tranås, farmor var husfru på Badhotellet då.
Som Ni ser tar dom lussandet på STORT allvar.
Lussekram/C

Kommentarer

Maria EB sa…
Så söta och fint med sv/v bild!
Chris sa…
Man skulle ta mer foton i svart-vitt/KRAM C
Chris sa…
Söta och allvarliga!C

Populära inlägg