Tidningsläsning

Man läser mycket konstigt i tidningarna...........och lär sig samtidigt!

70 kor och tjurar en gåta för polisen. I Södermanland försvann dessa kreatur från en gård?
Efter en vecka finns inga spår, ja, inte går dom in i en folka precis!

Världen mår bättre än vi tror.
Medellivslängden är 75 år i Vietnam (varför trodde jag mindre)?
I Bangladesh får genomsnittsfamiljen 2 barn (varför trodde jag flera)?
I Sverige släpar vi på en 30 år gammal världsbild!?

Fortfarande tror många att det är folkökningen som är problemet i miljöfrågan. När det är vi, den rikaste miljarden, som står för koldioxidutsläppen.......bara det att vi har flyttat fabrikerna till Kina.

Bistånd idag består inte huvudsakligen av gåvor utan är snarare en kombination av lån och garantier i samarbete med organisationer och företag.
Bistånd är inte det viktigaste för att göra världen bättre utan det är sådant som fred, utbildning och hälsovård.

I min småstad har våldet ökat, statistiken är dyster. Varför?

Stor lavinrisk i svenska fjällen.

Fylla och död på årets partynatt, natten till annandagen.

Julen en riktig skräphögtid, vid vår sopstation var det katastrof idag, är folk riktigt kloka????
Det mesta låg på backen, vem tror man tar upp skräpet, en robot kanske?
Oförskämt!

Att ha för varmt eller kallt hemma är inte bra för hälsan, 20 grader har man rätt att kräva, om man bor i lägenhet.

Kungens tal, som jag inte hörde, handlade mycket om klimatet och om att bli morfar.
Även det kommande bröllopet tog han upp, allt enligt dagstidningen idag.





Nej nu hinner jag inte skriva mer, jag ska börja förbereda NYÅR, för här ska bli fest.
KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg