Sticka min sjal i alpackagarn.

Hej!
Nu är loven slut och vardagen är här.
Då har jag ett bra tips, gör en trekantssjal,
till dej själv eller present till någon du gillar.
Mycket uppskattad present, jag lovar.
Toppen att ha med på resan väger inget, tar ingen plats.
Men värmer, den har värmt mina fötter i många kalla vinkällare i Ungern.

Garnet är alpackagarn från Peru, även kallat ögelalpacka.
Tvättas försiktigt i 30 grader.
Jag använder stickor 6,7 eller 8.
Nu stickar jag med sjuor.
START: Lägg upp en maska öka sedan en maska i början på varje varv.
Sticka tills garnet tar slut.
OBS! Avmaska löst!

 Ett axplock, har börjat på en blåturkos sjal.
Det gråa garnet ligger på tur.
Den sjalen kommer att se ut som en fårskinnssjal!

 På min bruna sjal har jag små minksvansar.
Gör gärna tofsar eller fransar eller virka runt i avvikande färg.
Använd dina restgarner till dekoration.
Låt kreativiteten flöda.

Alpackagarnet finns i många färger.
Ligger i härvor, ett hekto i varje.
Lagom till en sjal.
PRIS: 145 kronor.

Hemma, grönt är skönt!

Lycka till!
Sätt dej skönt tillrätta och ta fram stickningen.
När du stickar denna sjal behöver du inte tänka mönster,
du kan lyssna på radio, lyssna på bok eller tv.
Eller bara koppla av.

Aldrig utan min sjal.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg