Glöm inte att göra crepes! Med vintips.

Hej!
Påminnelse, glöm INTE att göra crepes.
Sååå gott det är.
Passar väl bra om du har rester kvar av julskinkan.
Gör en stuvning med i räkor eller rökt skinka, rester från julskinkan eller
 rest från köttfärssås middagen.
Jag gör en extrakryddad köttfärssås med sambal oelek, lite chiliflakes.
Gör den gärna dagen innan.
Pannkakssmeten får ett extra ägg och lite smält smör i smeten.
Jag steker inga jättestora pannkakor vill gärna ha lite mindre.
Stek dom med rejäl färg.
Fyll med något gott.
Strö på riven ost.
Gratinera i ugnen.
Servera med råkostsallad.
Citronvatten eller ett glas vin.
Vilket du vill!
Vilken bra bjudmat allt går att förbereda.
Mina barnbarn älskar crepes!

 VINTIPS! 
Villa Puccini från Toscana, 2014.
Här i magnumbutelj.
Du vet väl att vinet blir bäst i magnumbutelj.
Pris: 165 kronor.
Kryddig, nyanserad smak med fatkaraktär, inslag av mörka körsbär, plommon, kaffe, vanilj och örter. Serveras vid cirka 18°C till rätter av mörkt kött.

Gillar råkostsalladen till, skönt att det finns att köpa färdig.
Givetvis har jag citronolivolja på salladen.

 Ta den fyllning du gillar!

 Klarar mej inte utan citron, det är min bästa vän.

På med riven ost, gratinera.

Lycka till !
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg