"Vi vänder blad" min bokklubb.

Hej!
"Vi vänder blad" så heter vår bokklubb, vi har läst böcker i många år och haft långa diskussioner.
Härlig diskussioner, olika åsikter, liknande åsikter, nya infallsvinklar om
olika böcker.
Vi träffas ungefär en gång i månaden.
Den som har mötet ger förslag till ny bok, ett krav är att boken är utgiven i pocket.

Vår senaste bok var: 
Jag for ner till bror av Karin Smirnoff.
En debutroman.
Från sidan tre var  jag fast.
Språket var annorlunda, det fanns ord jag inte förstod.
Men vilket språk, jag njöt, det var som om en film spelades upp
medan jag läste.
Jag kunde inte sluta läsa.
Timme efter timme, jag ville veta mer.
Jag älskade boken den bästa jag läst på flera år.
Det var en gripande bok, en smärtsam, rå, kärleksfull
och passionerad historia.
Utspelad i Smalångers mörka skogar.
Fantastisk bok.
Den gav upphov till diskussioner.

 Här är fortsättningen, jag ska läsa den men först smälta den första boken.
Får se om det blir förlåtelse?

 Vi både äter och dricker gott.

Lite gott vin förhöjer diskussionerna. 

Denna bok ska vi läsa till nästa gång.
Jag tror den liknar den förra.

Tänk så mycket bra böcker det finns.
Att ha en bokklubb gör att man läser böcker man säkert inte skulle ha valt annars.
Det berikar.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg