Trädgårdsarbete 22 januari!!

Hej!
Vilken dag, vilket väder.
Har nästan varit ute hela dagen.
Plus 11 grader och strålande sol, solen till och med värmde på
morgonpromenaden.

I mitt stenparti har jag mycket lavendel, olika sorters lavendel.
En sort blir ganska hög, små tunna skaft som blir 50 - 80 cm långa.
Nu har jag gått och tyckt att det såg så skräpigt ut, stråna var bruna och torra.
Så idag skulle allt rensas bort.
Den andra vanliga lavendelsorten får vänta med klippning till våren,
Dom kör jag med maskin.

Så himla fint det blev!
En januaridag, lite overkligt.

Vädret var som en marsdag.

Arbete pågår!
Gissa om fikat satt som ett smäck!

Idag, vilket väder!
Sjön Sommen var så vacker.
Tänk om några månader kan vi öppna poolen igen!


Så här trist såg det ut.

Så här fint blev det.

Så fin bild i motljus.

Måste visa min julros igen.
Den bara blommar och blommar.

Från en nöjd bloggerska.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg