Stickorna, måndagens nöje.

Hej!
Min måndag att ha Stickorna.
En grå blåsig måndag.
Jag har bakat en rulltårta.
Jag har gjort en brasa, nu är dom välkomna.
Varje måndag år ut och år in träffas vi.
Vad stickar vi nu?  
En Pippitröja, en liten rosa babytröja,
en halsduk, en tröja, en sjal. 

Fikatime, vackra koppar från keramikern Kerstin Tillberg i Mölle.
Rulltårta fylld med min lemon curd och vispgrädde.

Fantastiska rosor i en fantastisk färg.
Den antika imarivasen passar så fint till rosorna.

Vackert, hemma.
Mitt hem är min borg.

Rulltårta
den bästa!
3 ägg
1 1/2 dl socker
vispas vitt
tillsätt
1/4 dl mjöl
3/4 dl potatismjöl
1 tsk bakpulver

Bred ut på bakplåtspapper
grädda i 225 grader i 5 minuter.
Stjälp upp upp den på ett bakplåtspapper med lite strösocker på.
Svalna.
Fyll med vad du vill!
Rulla ihop.
Grädde, kanske blandat med kesella, bär eller
sylt, chokladkräm, smörkräm.
Jag tog min lemon curd (recept finns i bloggen)
och sedan lite vispad grädde på det. 
Lycka till!

Pippitröjan blir väldigt fin med en lite polokrage tycker jag.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg