Tänk jag har en röd jacka!!

Hej!
Tänk att jag har en röd jacka!?
Låter det konstigt tycker Ni!
Det är konstigt, jag har inte haft något klädesplagg i rött i
hela mitt vuxna liv.
När jag var barn skulle jag ALLTID ha rött för det var min färg sa mamma.
När jag blev lite äldre och hade åsikter ville jag ha marinblått,
det passar du inte i sa mamma.
Så det blev rött!
När jag köpte mina egna kläder blev det mesta marinblått,
ALDRIG rött.
Så hittade jag nu en röd jacka och tänkte nu är jag så gammal att
jag kan prova något nytt.
Jag köpte jackan men det hade jag aldrig gjort om det inte varit halva priset.
Nu återstår att se om jag kommer att använda den.
Nästa gång jag hälsar på mamma ska jag ta på den
undrar vad hon säger, förmodligen att den är jättesnygg!
"Det var länge sedan du hade rött!"

 Härlig jacka, superlätt väger nästa inget!

 Halva priset, värt att prova rött.

 Det är aldrig försent.....

Min röda jacka.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg