Munskänkarnas årsmöte 2020.

Hej!
Nu har jag haft mitt sista årsmöte i Munskänkarna i Tranås.
Jag har suttit som ordförande i tre år.
Nu är det slut, jag ville inte bli omvald.
Tre år är en lagom period att sitta som ordförande.
Så roligt det har varit.
Först var det en utmaning tyckte jag men det gick bra.
Alla i styrelsen har dragit sitt strå till stacken. 
Styrelsearbete är utvecklande.

 Välkomna till årsmötet.

Mycket prisvärt 119:- kronor
Inslag av äpplen, grape, aprikos, citron, bra fräschör i matvänlig stil, 
utvecklad karaktär med äpple och vaniljavslut.
Tissot-Marie är namnet.

Min klubba och mitt band, ett band som man får efter att ha varit medlem
i 25 år. Jag har varit medlem i 30 år.
Mitt sista årsmöte som ordförande.
Tranåsklubben firar 30-årsjubileum i år.

Varje år väljer Munskänkarna en ”Årets Vinort”. 
Ibland är det dock snarare en region som väljs och så är fallet för år 2020 
då valet föll på Roussillon. 
Roussillon klumpas ju för det mesta ihop med Languedoc och det kan 
ibland vara berättigat. 
Men Roussillon har en helt egen historia och sina speciella vintyper som 
skiljer sig en hel del från Languedoc. 
Roussillon ligger i franska Katalonien.
Servering pågår!

Föredragshållare Dan Svanfeldt.
Tema "Spännande vin & matprovning".

 Vi provade viner från Georgien (oranget vin), Sydafrika, Spanien, Israeliskt,
Italien, Frankrike.
Fantastiskt goda viner.
Dessertvin från Alambre, Moscatel de Setúbal.
KÖP!

Vilken kväll!
Present fick jag oxå.
God champagne.

Hälsning C



Kommentarer

Populära inlägg