I huvudet just nu på bloggerskan C!

Hej!
I huvudet på mej just nu!
Massor......

1. Ett nytt år men jag ger inga nyårslöften.

2. Ett år utan Charolina det finns alltid i mina tankar.
det är fortfarande lika svårt att acceptera.
Käre gode Gud låt nära och kära få vara friska,
jag orkar inte mer sjukdom.

3. Detta är det år när båda mina föräldrar fyller 94 år.
Min bror och jag tror att den generationer blir den äldsta i vår släkt.

4. Skitstövlar i byggbranschen trodde jag aldrig jag skulle få träffa på
men det fick jag.
Jag som har klarat mej ett helt liv utan att träffa på skitstövlar överhuvudtaget 
 och så mötte jag på dom i byggbranschen.
Det kommer jag att berätta mer om.
Käre gode Gud vaka över mej jag orkar inte fler skitstövlar.

5. Gubbväldet i världen oroar mej.
Allt som händer i världen oroar mej.

6. Ni äter väl D-vitamin med tanke på vädret.

7. Power Walk 5 - 7 dagar i vecka förgyller mitt liv,
en timma före frukost.
Frukosten smakar MAKALÖST gott!

8. Som Ni vet jobbar jag på min hårutväxt!
3 cm har det gråa håret växt ut, allt tar sin tid.
Jag har tröttnat på att tona håret en gång månaden.

9. Jul och nyårshelgens tv-program på samtliga kanaler,
har varit deprimerande,
sååå mycket repriser, filmer man kan utantill.
Tur det finns SvT-play och Netflix.

10. Min Bosch handdammsugare är fortfarande TOPPEN.
så smidigt köra ett varv och få upp smulor.

11. Jag klarar mej inte utan smörjor, hudkrämer alltså.
Jag älskar dessa.
Dom får gärna lukta gott, jag använder sällan parfym, det räcker
med en god bodylotion.

12. Gillar inte att de rika lämnar kyrkan (enl. SVD)
En trend är att den med högst inkomst i familjen går ur kyrkan.
Familjen sparar pengar men har full tillgång till kyrkans alla tjänster.
Taskigt!

13. Resa måste man ju ibland.
Input behövs.

14. Träffa vänner ett måste.
Äta och umgås.
Barnbarnens kalas med olika teman och läckra tårtor
är en upplevelse.
Att få läsa bra böcker.

15. Vara ensam ibland ett absolut MÅSTE.
Att tystnad kan vara så skönt.......

16. Att få styra sina förmiddagar är en ren lyx.
Vill jag gå i morgonrock till kl 11.30, gör jag det.
Promenad, kaffe och morgon-tv det blir en toppenmorgon.

17. Mat har blivit en väldigt viktig faktor i mitt liv.
Allför mycket kretsar runt mat kan jag tycka ibland.
Vad ska vi äta är en ständig fråga?

18.Ett liv utan citron vore svårt.

Min mor och far i slutet på 1950-talet i Oslo
utanför Kon-tiki museet.
Nu blir dom 94 år.

Nyklippt, det grå i hårbotten syns inte så mycket ännu!

Barnkalas med drömtårtor gillar jag.

Det händer grejer i vårt område sådant ser man på morgonpromenaden.

Vår fantastiska dotter.......
Fuck Cancer.
Sorgen är oändlig.

I huvudet på mej just nu!
Hälsning C

Kommentarer

Unknown sa…
Vilka fina önskemål och förhoppningar du har inför 2020. Du inspirerar mig varje gång jag öppnar din blogg. Var hittar jag dina härliga recept?
Blir inspirerad när jag ser ditt vackra hem, lägg gärna ut lite fler inredningsbilder. Just nu stickar jag sjal i cacaogarnet. Underbart garn. Stickar du oxå den i rätstickning? Hur gör du kanten runt om? Vilken klok kvinna du är
Chris sa…
Hej vad roligt att få lite respons.
Jag stickar sjalarna i rätstickning det är perfekt.
När jag kommer till slutet på varvet tar jag och stickar i bakre masköglan då blir kanten fin.
Mina recept finns under talongen recept det ser du under sök i denna blogg.
Hör av dej om det inte funkar.
Jag lovar flera inredningsbilder.
Lycka till med stickningen jag lägger snart ut ett mönster på enkel stickad mössa.
Lycka till ha en bra dag
Unknown sa…
Ett tips!! På apoteket finns en flaska med omega3 med vitamin ADE som smakar citron. Min lhudläkare rekommenderade detta. Tar 2 tsk varje morgon. Heter Möllers tran. Beställde från apotea ca 75 kr. Mycket billigare än på apoteket. Möllers tran är riktigt god inte som den gamla fiskleveroljan. Mums som du brukar säga
Chris sa…
Tack snälla för tips!
Jag testar/C

Populära inlägg