Boktips!

Två böcker som jag kan rekommendera om intresse finns!?

Bok 1
Svenska Prästgårdar av Martin Giertz, på Carlssons förlag. Just i dagarna kommer den tredje upplagan i denna serie ut. Böckerna handlar om kulturarv, trädgårdar, byggnadsvård. Detta är en kulturhistorisk bok som gör livet lite rikare. Martin Giertz är universitetslärare och journalist och bor själv med sin familj i en vacker prästgård i min närhet. Idag är det inte så många präster som bor kvar i de gamla prästgårdarna pga av att det är stora, svårskötta bostäder många i stort behov av renovering. Enligt författaren är boken riktad till alla nya ägare av en prästgård.
Jag vet hur mycket charm det finns i dessa ställen, min son med familj bebor just en prästgård.


Risk för slutförsäljning föreligger!

Bok 2
Håkan Nesser, Bonniers förlag, De Ensamma, en kriminalroman.
Det börjar 1969, sex unga människor kommer till Lund............SPÄNNANDE.


Man måste ju läsa olika böcker??
Jag önskar Er en god lässtund/KRAM C

Kommentarer

Anonym sa…
: i nästa upplaga kanske sonens hus finns med (om det fick plats). Å & J
Chris sa…
Va........kul, hoppas/KRAM

Populära inlägg