Hälsotips

Här kommer mitt HÄLSOTIPS nr 2.
Tänk på att det är mitt tips, Du gör och tycker som Du vill.

Jag stärker mitt immunförsvar med D-VITAMIN, det hjälper hjärnan att producera serotonin, det kallas oxå för solskenshormonet och hjälper kroppen att producera "må bra"-hormoner och ökar immunförsvaret. Forskaren Jörg Spitz, även kallad solprofessorn skriver böcker i detta ämne. Det kan Ni läsa om på nätet.
Här uppe i Norden har vi svårt att bilda tillräckligt med D-vitamin i kroppen för vi har för lite solljus under vinterhalvåret. Jörg Spitz anser att D-vitamin skyddar mot kroniska sjukdomar, stärker immunförsvaret och förbättrar Dina chanser att tillfriskna ifall Du är sjuk. Ett dagligt D-vitamin intag på 300 IE för vuxen upp till 60 år, därefter 400 IE. Dosen som Jörg Spitz rekommenderar är 10 ggr högre (4000 IE) !?


Hör av dej om Du har något bra hälsotips/KRAM C

Kommentarer

Liselotte sa…
Jo, jag har hört att för mycket D-vitamin är inte bra, det var någon hälsoprofessor på Fråga doktorn som sade, tror jag annars var det i ett annat program på TV
Liselotte sa…
Hej igen, du har rätt var inne och läste om D-vitamin, det räcker tydligen inte med solning maj-augusti, nu gäller det att vräka i sig tillskott.
Chris sa…
Jag tycker D-vitamin är TOPPEN: Gör ett uppehåll på sommaren. KRAM C
Anonym sa…
Mitt lilla hälsotips är att grodda. Det är fantastiskt gott och nyttigt. Jag brukar grodda alfalfafrö, Munbönor, Grönalinser, Kikärtor och sojabönor. Gott att ha på smörgåsen eller i salladen. Kram Sofie
Chris sa…
Jag ska berätta om ditt tips på bloggen nästa vecka. Tack för tipset Sofie. Ha en skön PÅSK/KRAM C

Populära inlägg