Hemma igen!

Hej igen ALLA kära bloggare.........hemma igen!

Jag har kommit hem från en underbar resa, jag har bott i en vacker by i Toscana. Jag har tittat ut över vinfält, vingårdar, kyrkor, lanliga villor, slingrande stigar, pinjer och cypresser. I bakgrund låg de vackra Chiantibergen och de höga Apenninerna.
Kyrkklockor som ringde både då och nu, tuppar som gol, härliga dofter från rosmarin och rosor.
Så vackert!

Jag har bott på en fattoria vilket betyder en stor jordegendom med boningshus och många olika gamla byggnader. Allt lagom renoverat för turism.
Maten var gudomlig, den toskanska Chiantin passade utmärkt till.
Världens godaste olivilja har jag smakat!

Jag har mött otroligt vänliga och varma människor.
Mina reskamrater har varit TOPPEN, vi har lärt oss massor, sett massor, upplevt massor.
Lyckliga jag! Tack alla.


Här bodde jag! Gisella kallas huset, här gjordes vin och förvarades spannmål och foder till djuren förr i tiden.


Min sänghörna


I Toscana älskar man sina citronträd, de måste dock förvaras inomhus under vintern.


Vår härliga pool

Kommentarer

Carro sa…
Ser underbart ut! Vill se fler bilder.
Anonym sa…
Välkommen hem! Jag blir lite avis för jag vet ju hur härligt det är i Pieve./Birgitta
Chris sa…
Helt underbart var det. Så vackert, så lärorikt och kul/KRAM
Anonym sa…
UNDERBART! Tack för att du delar med dig av bilder kram från Rök
Chris sa…
Kram till Er alla

Populära inlägg