Påskdagen

Nu är vi mitt i påsken och jag hoppas Ni har en skön helg. Vår fest igår var jättelyckad alla var på festhumör och maten var jättegod (får man säga detta när man lagat maten själv)?? Ja det får man! Det var supergott med sill och gubbröra, löjrom, hembakat knäckebröd, jag hade gjort en god röra av riven Kvibille mögelost, hackade valnötter och lite olivolja, gott. Varmrätt oxfilé (lågtemperad i ugn till 59 grader) alldeles rosa och den smalt i munnen, rökt lammfiol och örtmarinerad kotlettfilé till det potatisgratäng med mycket vitlök och grädde i och en god sallad. Till det drack vi en supergott vin, KÖP, Castelforte, Valpolicella Ripasso, Italien.
Desserttårtorna stog mina superniceaa väninnor för, TACK Birgitta och Marianne!


Till drinken: krustader fyllda med riven Västerbottensost som rörs ut i créme fraiche, värm på spisen tills osten smält, smaksätt med lite cayennepeppar, häll ostmassan i krustaderna, låt stå ett par timmar. Dekorera med löjrom.



Mina väninnors goda tårtor blev det som avslutning.
När gästerna åkte hem var det -10 grader ute, kallt!
KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg