Tips från.......

..............mina bloggare. TUSEN tack för TIPSEN!
Detta tips kommer från Sofie G:
Här kommer mitt hälsotips till dig. Du har säkert gjort det här förut men att grodda är ju helt fantastiskt gott, skickade med en bild för att visa hur det ser ut. Jag brukar grodda Alfalfafrön. Mungbönor, Gröna linser mm. Billigt och super nyttigt.

Sofies groddlåda
Detta tips kommer från Lise-Lotte B:
Optiwomen, proteinpulver.
Prova den får du se vad du tycker, alla vitaminer och mineraler för kvinnor.
Ha det bra
Liselotte

Detta tips är från Carro H:
Riv rå blomkål grovt, lägg i kokande vatten någon minut, slå av vatnnet. Servera istället för ris till olika maträtter. MUMS! Nyttigt och gott.

Detta tips kommer från Maggis S:
Hej !
Ang. pelargoner så är det väldigt viktigt att de är väl dränerade!!!
Terakottaskärvor tex i botten o jord uppblandad med lecakulor är bra!
Då de ursprungligen kommer från Afrika så älskar de sol o värme :-)
Vattna med näring då o då men låt dem torka upp mellan vattningarna, hellre glömma än vattna för mycket!
Plocka bort vissna blommor så gör de snabbare plats för nya!
En blomma jag kan rekommendera är Stjärnöga (Osteospermum)eller Afrikansk Marguerit som en del kallar den! Finns i massor av färger o blommar hela säsongen samt är mycket lättskött! :-)
Kram
maggis

Jag ÄLSKAR röda pelargoner/Tack för tips/KRAM C



Kommentarer

Populära inlägg