Hälsotips

Hälsotips 3
Vi startar veckan efter påsk med ett tips från mina svägerskor. Dom bara ÄLSKAR Kung Markattas kokosolja, dom använder den i matlagningen (men aktar sig för att bli tjatiga med att använda den, för det smakar ju kokos och det kan man tröttna på)!? Dom smörjer händer och fötter med oljan, en av dom smörjer hela kroppen efter dusch! Dom rekommenderar att man köper burken på Citygross, om man vill spara pengar! Jag har köpt en burk (fanns två burkar kvar på hyllan, jag tror svägerskorna har marknadsfört kokosoljan FÖR BRA)!?
Kokosoljan är kolestrolfri.
Nu har jag smörjt in fötter och händer och jag luktar som en kokoskaka och jag som inte ens gillar kokos!!???? Jag vänjer mej säger svägerskorna!! Och vad gör man inte för sina svägerskor!
Har Ni provat?/KRAM C



Kokosolja har i många tusen år använts i Asien för sina hälsofördelar. Kokosolja innehåller förutom vitaminer och mineraler även den viktiga fettsyran; Laurinsyra. Kung Markattas kokosolja kommer från kallpressade färska kokosnötter från Sri Lanka. Kokosolja kan ersätta annat fett i matlagning, bakning och stekning. Den kan även användas som t.ex. en nyttig energikälla i smoothies, på smörgåsar eller bara som den är. Kokosoljan är fast i rumstemperatur, men blir flytande vid uppvärmning.

Kommentarer

Liselotte sa…
Jaha där fick Kung Markatta reklam, var nere idag och ett nytt lager har kommit hem.
Chris sa…
Bra kära svägerska, då vet vi att vi kan fylla på förrådet. Kram på dej

Populära inlägg