Hälsning från Charolina och godaste juicen

En liten hälsning från mig, Carro. 

Har haft både bra och sämre dagar under min vistelse i Tranås. Något som däremot aldrig har varit dåligt är service jag fått och alltid får. Frukosten, lunch, mellis, middag och kvällsmackan står alltid serverat. Får hjälp att duscha, ta sprutor, fryser jag hämtar någon värmedynor och filtar, blir omstoppad och "nattad" varje kväll, och omhändertagen dygnet om. Precis som som när jag bodde hemma och var 8 år..... Nu är jag 31 år om min högsta önskan är bara att allt kunde bli som innan. Jag vill ha ett normalt liv. Jag vill inget annat än att gå till jobbet. Känna mig behövd. Umgås med vänner. Dricka vin. Planera resor. Åka skidor. Sätta på min jeans utan att behöva tänka på stomipåsen. Skratta. Sova. Leva livet precis som innan. 

Jag vill tacka för alla fina kommentarer, telefonsamtal och sms. Era ord värmer. Jag vill gärna ge er alla en kram och tacka för ert stöd och omtanke.  ❤

Jag måste erkänna att jag var skeptiskt till mammas köp av råsaftcetrifug. "Lämna tillbaka, den där kommer du aldrig använda sa jag," så fel jag hade. 

När mamma fick veta att jag skulle komma ett par dagar ringde hon och sa. "Nu är hela kylen full med frukt. Du ska få juicer och nyttigheter varje dag. Vi ska laga mat som din kropp behöver." Mamma har läst på om cancer och mat. 

Juicer har det blivit varje dag i olika smaker bl.a. användes ekologiska morötter, blodapelisiner, apelsiner, clementiner, grapefrukt, citron, tranbär, äpple, päron, spenat, kiwi, ingefära. 

Blanda vad du vill och toppa med isbitar. Så jäkla gott!!!

Dagens goda frukost. Ägg som pappa köper direkt från hönsfarmen, citronte, a-fil med müsli, nötter, linfrö, rostad macka och färskpressad juice som idag var blodapelsin, morot, tranbär, honung. Mums!

Dagens frukostjuice
1 kg blodapelsiner
2 ekologiska morötter
1 pkt ekologiska djupfrysta tranbär
Honung

Toppa med isbitar!


Nu inväntar jag min man, Andreas, som kommer från Stockholm och konferens. Ett snabbt stopp för middag och hämta frun (jag) sen kör vi till Helsingborg. Snart är det dags för nästa omgång med cellgifter och antikropp. 

Ha en skön kväll. Kram Carro

Kommentarer

Anonym sa…
Av med hatten för er allihopa!!
Ni kämpar på och försöker att hitta en ljusglimt varje dag och det gör ni också!! Där har vi verkligen nåt att lära av er.
När man är frisk är allt så självklart men när man blir riktigt sjuk som du Carro har man bara en enda önskan.
Kör nu försiktigt söderut och stor kram till er alla,
Eva och Henrik
Anonym sa…
Jag har också en enda önskan just nu, att du, Carro ska bli frisk!! Och när du blir de så blir de fest med massa vin och god mat och desserter de lovar jag!
Du kämpar på så starkt och jag vet ingen som är starkare än du och som klarar detta, trots de tunga nu. De kommer bli bättre! Kämpa!
Vi finns här så många vänner och familj!
Önskar jag kunde trolla...
Många varma kramar Ida.M 💕💕💕
Anonym sa…
Tack för hälsningen Carro så härligt att du blir så ompysslad det är för att du är värd det ❤ hoppas verkligen ✊att du kan återgå till ditt "normala" liv snart igen kämpa 👊 fina du o kör försiktigt hem kram Ida H
Unknown sa…
Det gör så ont att läsa om det du får utstå Carro! Jag önskar dig allt gott - hälsa, styrka och glädje! Kämpa på Carro! Du är en så livsglad och go tjej! Kramar från Klas Hedblom (tidigare Svensson) med familj
Maria EB sa…
Ser så superfräscht ut med juicerna. Det är nog helt rätt att powerbomba cancerskiten med detta också. Tillsammans med cellgifterna o antikropparna ska ni se att det gör susen! Håll ut o häng i fast det är så grymt o tungt. Kram från en av Stickorna
Anonym sa…
Jag har också bara en enda önskan just nu! Men när det här är över drar vi söder över, badar i champagne och skrattar som bara vårt gäng kan! Men tills dess, kör du så det ryker! Du är den starkaste jag känner (och då känner jag ju en hel del biffar 😉). You go girl! All min kärlek till dig och din familj! Love Matilda
Anonym sa…
Hej min barndomsvän, finner inga ord för vad du och din familj går igenom. Tänker massor på er & påminns om hur viktigt det är att leva i nuet och uppskatta det enkla i livet man lätt tar för givet.
Massa styrkekramar till främst dig men även de i din närhet. // Frida A

Populära inlägg