House of Cards

Åh, jag har börjat se en serie.
House of Cards, en politisk dramaserie från 2013, den är så himla bra!
Känns nytt, inpelad på ett lite annorlunda sett.
Jättebra skådisar.
Jag rekommenderar den varmt, jag ser den på Netflix.
Carro och jag sitter där vid brasan med var sitt glas nygjord råsaftsjuice.
Utanför fönstret blåser det och ser kallt ut.
 

 
Före det har vi avverkat en omgång omläggning av Piccline och blodprovstagning på Läkarhuset i Tranås, sedan iväg med blodproverna till Tranås Vårdcentral därefter går proverna vidare till
Jönköping och sist går svaret till Universitetsjukhuset i Lund.
Allt måste gå fort, blodet ska analyseras inom 6 timmar.
Tänk att vi, med hjälp av proffsig personal får detta att fungera från småstaden.
I måndags la dom om Nefrostomin (slangen till njuren).
Dagarna går i ett kör!!
 
 
Jag blev så himla glad igår, mötte en tjej som sa att hon läste min blogg
och blivit inspirerad av, bl.a min råsaftcentrifug, hon hade önskat sig en och fått den,
nu skulle hon göra juicer.
Tänk blivit inspirerad av mej.............så kul!
 
Ett tips, drick inte fruktjuicer varje dag det kan bli lite för mycket fruktsocker.
Tar Du i ingefära ta INTE för mycket, den tar gärna över, smakmässigt men är god och jättenyttigt!!
I mina citrusjuicer tar jag ofta i en stor ekologisk morot, den ger sötma.
3 morötter
3 apelsiner
3 äpplen
en bit ingefära
GOTT!
Gröna juicer är nyttigast.
Ta en bunt spenat
gröna ärtor
lime eller citron
1/2 dl kallt vatten
Ta i vattnet sist.
 
Tänk på att Du kan använda kokosgrädde -mjölk, naturell yoghurt, solhavre, äppeljuice,
linfrön, avokado, nyponpulver, lakritspulver.
Ja, ta vad 17 Du vill.
Jag lägger INTE isbitar i min maskin, det tar jag i juicen om jag vill ha!
 
Kram på Er från C


Kommentarer

Maria EB sa…
Eftersom jag har svårt att tåla juicer i alla former kan jag tyvärr inte inspireras av dom, MEN tv-serier och desserter där tar jag gärna tips! Har funderat på HoC, nu kommer vi att köra igång. Tack för tipset! Kram
Carro sa…
Maria, jag ser avsnitt efter avsnitt med mamma trots att jag såg serien i höstas. I februari släpps säsong 2.

Kram
Jessica sa…
Tack för recept! Ska prövas!
Chris sa…
Lycka till Jessica, kul att få inspirera! Kram

Maria ni måste se serien jag är just nu på kapitel 7!!

Tack för tipset Carro
Kram på er
Maria EB sa…
Vi kör igång i morrn :)

Populära inlägg