Munskänkarna i Tranås

Hejsan!
Fredagkvällen ägnade vi åt Munskänskarna, det var årsmöte.
Maken och jag har varit medlemmar i 23 år.
Kvällen föredragshållare kom från Vinupplevelser Sverige AB.
En jättebra föreläsare, en kunnig kille från Skåne.
Vinerna vi provade var helt otroligt goda.
Två favoriter fick jag.
1. Montaribaldi Barbaresco DOCG Sori Montaribaldi 2009
Alkoholhalt 14.5%
100% Nebbiolodruva
279:- kronor per flaska och värt varenda spänn!
Skickar Du (fraktfritt) efter en kartong blir priset 249:-st.
2. Latuim Campo Leon Amarone della Valpolicella 2009.
Alkoholhalt 16,5%
319:- kronor och värt varenda spänn.
Det finns många Amarone på marknaden som inte är värda sitt pris. 
Detta vin fick guldmedalj i tidskriften Decanter och fick 95 poäng av Robert Parker.
Vinet kallas ett kap för Amaroneälskare.
Jag drack min första flaska Amarone på en krog vid Gardasjöns strand i slutat av 80-talet.

Jag fick en otrolig vinupplevelse, glömmer det aldrig.

Henrik Ungerth har recensera Amaronevinet.
Läs gärna recensionen den finns på Vinupplevelses hemsida.

 Vår föredragshållare, Jonas från Vinupplevelser

Kolla in, dom har en fin hemsida.
Dessutom ordnar dom otroligt fina vinresor.
Kunderna som rest en gång återkommer gärna, det säger väl allt!
En sådan resa står redan på önskelistan, kanske till Piemonte!!
Har Du intresse för vin, vinkunskap, mat, historia och geografi då är Munskänkarna kanske
 något för dej.
En härlig kväll var det.

Och tryggt kändes det att veta att Carro och Andreas satt hemma vid brasan
och myste med god mat och film.
KRAM C


Kommentarer

Populära inlägg