Skäms på er polisen.

Hej!
Jag är besviken, sur och irriterad.
På vägen hem från Helsingborg ikväll,
i mörker och regn på E 4 strax söder om Ljungby.
Står en övergiven bil utmed vägkanten fast ganska långt ut mot körfältet,
En varningstriangel fanns utsatt ganska nära fordonet.
När vi får se fordonet i mörkret får vi helt snabbt köra ut i andra körfältet
pga att dörren till förarsidan på bilen står öppen, en bra bit ut i vår
körbana. Tur vi inte hade någon bil vid sidan om oss.
Jag ringde 112 och fick tala med en polis,
Hans kommentar var "stannade ni inte och stängde dörren på bilen!!???
Jag höll på att tappa telefonluren.
Jag svarade "får man stanna på motorvägen?"
Han svarade "ja om vi kommer med polisbilen stannar ju vi!!"
Skulle  Christian och jag på E4 i 110 kilometers fart ha tvärnitat och backat tillbaka
och gått ut i mörker och regn iklädda mörka kläder och stängt en bildörr
på en övergiven bil??
En polisbil har blåljus, hela polisbilen är reflexad och polisen har specialkläder
för att synas i mörker.
Tänk om vi gått ut på motorvägen och orsakat en olycka vad skulle man då ha sagt??
"Tänk vilka tokiga människor som tror att dom kan ge sig ut på motorvägen
och stänga en bildörr!"
Allt jag ville var att uppmärksamma polisen på situationen så att det inte skulle hända en olycka i onödan.
Vilken otroligt knäpp polis jag fick snacka med.
Skäms polisen.
Kram C
 

Kommentarer

Anonym sa…
Håller med dig, man undrar vad polisen vill göra, hittade själv en cykel ringde till polisen och sade var den stod, då undrade de om jag kunde komma in med den de hade öppet mellan 11-13. Allt detta är väl polisens jobb eller? Har jag fel, bode vara glada att folk är uppmärksamma. Tur att det inte hände något.
Kram
LB
Chris sa…
Ja man undrar hur polisen tror att dom ska få hjäl
när bemötandet är både märkligt och farligt.
Det behövs en "bemötande-kurs"!
Kram C
Anonym sa…
Håller helt med! Har dessvärre tappat både respekten och förtroendet för Poliskåren. Dessutom är vår Polis sömst i Eu på att klara upp brott etc. Sorgligt men sant!
Hälsningar Eva B
Chris sa…
Det är bra nu surnar vi till ordentligt!
SKÖNT!
KRAM på er/C

Populära inlägg