Fredagshälsning från Carro.

Idag är det fredag, en dag som nog många ser fram emot.
Själv har jag inte så stor koll på vilken dag som är vilken.

I natt har jag sovit underbart. Första natten på flera veckor som jag sovit.
Tack vare stor hjälp av sköterskorna som är helt fantastiska.
Igår natt/morse hade jag ont, hela kroppen var på högvarv och jag kunde inte vara still. Sitta upp, stå upp, ligga ner, vrida, vända, sparka med benen, flaxa med armarna, så kan varje minut se ut.  Vid kl.7 fick jag ny personal, en underbar sköterska som gav mig opiumvärktabletter och lugnande. Jag storgrät och skakade och hon tog min hand och satte sig på en stol vid sidan  om och hon frågade "Vill du att jag sitter hos dig till tabletterna börjar värka och du somnat". Vilken underbar fråga, så tryggt. Jag sov ett par timmar, sedan var det lunch.
Min undersköterska sa, nu ska jag bädda rent, den här äckliga madrassen kan du inte ha. När jag kom tillbaka från lunchen var mitt rum nyvädrat, nybäddad säng med sträckta lakan, min nallebjörn (tjejpresenten) låg på sängen, städat på min nattygsbord och rummet kändes ljuvligt.
Jag fick nya mjukiskläder och kunde slumra en stund till.

 
Jag tittade sköterskorna djup in i ögonen och tackade för att de tog hand om mig så fint, vilket värde det betydde för mig och att dom var helt fantastiska.. Ta åt er av de jag säger sa jag med en tår i ögat. Senare när dom gick hem, och ny personal kom, gav jag dom en stor kram.

De gjorde verkligen min dag. För första gången har jag lyckats sova. Vilket nu medförde att jag sovit en natt!!! Går inte att beskriva hur underbart det är. Sover 2-3 timmar i stöten sen får jag ta opium- värktabletter och lite lugnande, och jag somnar ett par timmar igen. Ljuvligt!!

Nu är det eftermiddag och alla patienter på avd. 85 ska strax flyttas två våningar upp över helgen. Jag har faktiskt fått lite permission, men valt att stanna då jag känner mig tryggast här och jag vill veta att jag har hjälp nära till hands när kvällen och natten närmst sig.

Andreas och jag får göra fredagsmys så gott det går!
Vi är rätt bra på att mysa till det trots allt. ❤

Ett par bilder från min avdelning.

 




 

Kram Carro

Kommentarer

Camilla sa…
Kära, kära Carro och Andreas...Tack för uppdateringen, både i text och bild...Vi undrar och tänker så mycket på Dig/ Er! Gör det bästa av helgen!!! KRAMAR från hela Subaru gänget!
Unknown sa…
Så fint att du har fina sköterskor och ett bra team hos dig. stark av dig att orka visa oss hur du har det. Ha nu en riktigt mysig fredags kväll med mannen din <3 puss puss
Anonym sa…
Underbart att du fick sova en natt! Har provat att ringa men förstår att du behöver vila. Vi tänker på er./ Fam Theorell i Rök
Anonym sa…
Skönt att höra att du får hjälp så du slipper ha så ont .......
Ha en fin fredag kväll tänker på er massor 💓💓💓
Styrkekramar från Ida H
Anonym sa…
Du är helt fantastiskt min fina vän, det vet du
Att jag alltid tycker! Starkt av dig att orka och
Dela med dig❤❤❤❤
Ha en mysig kväll med din underbara man
Puss Tesse
Anonym sa…
Du gör helt rätt att stanna kvar så du kan få den allra bästa servicen, precis som du är värd. Kör med dem ordentligt och se till att de tar hand om er på bästa sätt :)
Skönt att du är i trygga händer med bra personal!

Och när du behöver en kram, då tar du nallen så finns det tusen och åter tusen som väntar på dig där!

Hoppas ni får en mysig helg!
Puss and love Matilda
Anonym sa…
Fina finaste Carro. Ni är bra på att ta hand om varandra. Kämpa på. Bra att vara kvar så du får tänka på att vila och få ännu mera krafter. Att få rätt medicin vid rätt tillfälle. Tänker så mycket på dig och ska hälsa frän min familj med en stor varm kram.
Pussar o kramar i mängder!! ❤️❤️❤️❤️❤️
Ida
Sävis sa…
Skönt att veta att du blir fint omhändertagen. Och bara att äntligen få sova måste vara helt underbart!
Kämpa på!
Kram
Monica Häggstam sa…
Älskade Carro, Andréas och familjerna. Du är fantastisk Carro, vi beundrar din kämparglöd, den kommer att hjälpa dig till slut. Vi i Ängarp tänker på dig ständigt och skickar massor med kramar. gm Monica
Carro sa…
Tack alls för era fina kommentarer!!
Det värmer och stöttar!

Stor kram Carro
Unknown sa…
Hej Carro!
Det gör ont i mig att läsa om detta elände! Finner inga ord, men vill bara att du ska veta att jag tänker på dig och håller alla tummar och tår för att du ska bli bättre snart. Livet är oftast snirkligt och krokigt men kanske leder denna svårframkomliga stig fram till något bra tillslut. Ge dig inte!!! Många kramar från gamla grannen Malin Hansson <3
Miranda sa…
Älskade Carro, Andreas, Christina, Christian och resten av familjen. Jag tänker på er.

Första gången jag är inne på bloggen. Så otroligt starkt att du/ni orka med att skriva.

Sänder all stryka och ljus. <3
Varma kramar/Miranda
Chris sa…
Tack Miranda stor kram till dej från oss.

Populära inlägg