Lucka 10 - Nobeldagen

Idag tittar vi på Nobelfestligheterna,
Om inget annat kommer emellan, vår liv är inte riktigt sig likt nu just nu.
Det är en mycket speciell dag tycker jag, en festlig sådan.
Vi skålar alltid med kungaparet, i skumpa.
Flott ska det vara denna dag.
Nobelfesten är den bankett som hålls i Blå hallen i Stockholms stadshus


Bild från Nobelfesten 2012.
Prinsessan Madeleine hoppar av Nobelfesten pga sin långt framskridna graviditet.
Det tycker jag hon gör rätt i.
Kronprinsessan är på Mandelas begravning.
 Nu blir det inte så mycket kunglig (kvinnlig) fägring!!



Operatrion Divine ska underhålla på årets Nobelfest.
Det tror jag blir fint.
Ha en härlig Nobeldag.
Jag ser fram emot att få lyssna på några trevliga tal.
Det blir dock inte riktigt det samma när litteraturpristagaren inte är närvarande vid prisceremonin..
Eller vad tycker Du?
Onödigt vetande: bloggerskan har varit på två middagar i Stockholms Stadshus.
En gång i Gyllene salen och en gång i Blå hallen med efterföljande dans i Gyllene salen.
Det var sååååå vackert!
KRAM C


Kommentarer

Unknown sa…
Älskar att kolla på Nobelmiddagen!!! Sitter bänkad ikväll med en flaska bubbel �� synd bara att Vickan och Madde inte är med men de är ju förståligt ��

Ge Carro en Bamse styrke kram från mig. Tänker på er hela tiden och sänder all styrka och kärlek till er ❤️
Kram Sofie
Chris sa…
Skumpa på avdelning 85, nu!!
Kram från oss

Populära inlägg