Lucka 20 - Baka liten kaka........

Lucka 20.
Ingen jul utan något bakat, vill man inte själv finns det att köpa!
Nu säger jag som jag brukar.
Denna måste Ni bara göra!
Kakan gör ett stort ingrepp i konjaksflaskan..........1 dl!!
Karins konjakskaka.
250  smör
4 dl socker
 1 msk vaniljsocker
4 ägg
5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl konjak

Vispa mjukt smör med sockret, tillsätt äggen.
Blanda i övriga ingredienser.
Slå smeten i en smörad och bröad form.
Du kan använda kokosflingor om du vill!
Mitt i ugnen, 175 grader, i 55 minuter.
Min väninnor är så duktiga på "att-slänga-ihop-något".
Denna kaka är bara Mums-Mums.
Så saftig och god.
Lycka till.


Glöm inte konjaken.
KRAM C



Kommentarer

Maria EB sa…
Ja, jösses vad god den var - helt makalös. Ska göra en snart. Ett bra sätt att använda cognac för oss som inte gillar att dricka den. Ha en mysig fredagkväll! Kram
Chris sa…
Det samma till dej Maria, jag ska baka en imorgon!
Mums så god den var.
Ha en skön kväll.
Jag pysslar till det lite ikväll!!
Kram

Populära inlägg