Lucka 23 - Cognacsdoftande örtkorvar

Hej!
Lucka 23.
Attans oxå!!
Nu börjar det bli överkurs här!
Jag hinner inte blogga!?
Vi gör korv,
vi gör senap,
vi gör egen rödkål,
köttbullar,
köper julklappar,
öppnar affären,
dricker glögg,
hinner INTE städa!
Läser julkort, KUL!
Handlar för femtielfte gången!!??
Går på fik med barnbarnen.
PUST..........det märks att julafton närmar sig.
 
 Vi lär svärsonen göra korv.
OBS! Han är alltid väldressad!
Världens godaste korv, GÖR!
 
 Aldrig en jul utan Colmans senap.
Blanda pulver med socker och grädde, färdigt, starkt.

Hemgjord rödkål med svartavinbärssaft i.
Ett recept till, nu dröjer det ett tag innan jag släpper något mera.
 
Örtkorvar (ca 20 st)
2 kg grovmalen fläskfärs
2 msk salt
2 msk timjan
2 msk salvia
1 msk mald ingefära
0.5 tsk mald
 vitpeppar
1 dl cognac

Cognacsdoftande örtkorvar
Blanda cognacen med kryddorna, rör ner det i färsen och blanda väl.
Stoppa i krokfjälster till ca 1 dm långa korvar.
Stek eller grilla dem försiktigt.
 
Lycka till.
Nu ska här griljeras skinka, vi äter alltid varm skinka kvällen före julafton.

KRAM från C

Kommentarer

Maria EB sa…
Ojoj! Hoppas du kan ta det lugnt snart nu. Även om allt verkar roligt....o gott! Jag griljerar just skinka o lyssnar på Haralds Spotifylista Merry Heavy Metal Christmas - bra drag vill jag lova. Julefrid till dig min vän! Kram
Chris sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Chris sa…
Juletid ska det vara!!
Chris sa…
Jag önskar dej oxå julefrid. Låter som korsdrag i öronen!!
Vi har provsmakat skinkan, mums!
Stor julkram/C

Populära inlägg